شهید سید جواد حسینی لیلابی

شهید سید جواد حسینی لیلابی
فرزند: حاج سید علی اصغر لیلابی
تاریخ تولد :1349
محل تولد : تبریز
تاریخ ومحل شهادت : 18/1/66 عملیات کربلای 5

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید سید جواد لیلابی در شهریور سال 1349 شمسی در تبریز چشم به جهان گشود . ایشان در یک خانواده مذهبی وروحانی تربیت یافت. وی ازکودکی فردی مودّب ومتین بود. دوره ابتدایی تحصیلات خودرا در مدرسه شهید بهادری با نمرات عالی سپری نمود ودوره راهنمایی و اول دبیرستان را درمدرسه رازی طی نمود.با آغاز جنگ تحمیلی درس خودرا نیمه تمام رها کرد وبه جبهه های حق علیه باطل شتافت. کودکی ایشان لبریزبود از شمیم خاطره های حضورسبزش در راه پیمایی ها و مجالس عزا و نماز جمعه ها. چند سال قبل از شهادت در مساجد به فعالیت می پرداخت ودر حفظ وحراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می نمود. پس از دیدن آموزش های نظامی لازم به پادگان شهید باکری رفته واز آنجا به عملیات اعزام شد. او در عملیات «کربلای 5 »شرکت کرد ودر تاریخ 18/1/66 همراه با هم رزمش هنگامی که جلوتر از همه به عنوان خط شکن حرکت می نمود در اثر اصابت تیر مستقیم دوشکای دشمن زبون به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
خاطره ای از پدر شهید
شبی در پادگان شهید باکری دزفول شهیدانم و خیلی از شهدای دیگر را در خواب دیدم.شهدا با شکوه و عظمت خاصی در امارت بزرگی که مملو از نعمتهای مختلف الهی بود در کنار هم گرد آمده بودند.برادر خانم شهیدم را بین آنها دیدم که دارد کارت پخش می کند.یک بسته از کارتها را هم به من داد و گفت:به هر کسی که دوستش داری از این کارتها بده تا بیاید.
دیدم یک در بزرگی است که دو نفر نگهبان در دو طرف آن ایستاده اند.به محض اینکه اراده کردم از آن در وارد شوم در باز شد.محمد حسین و سید جواد آنجا بودند تا مرا دیدند به استقبالم آمدند و مرا به گرمی در جمع خود پذیرفتند.گفتند آقا جان میوه میل دارید؟به محض اشاره آنها انواع میوه های رنگارنگ و گل و ریحان از آسمانبر سر ما باریدن گرفت.در روایت هم داریم که چنین چیزی ممکن است.به شوخی گفتم اینجا به شما حوری هم می دهند؟خندیدند و مرا غرق بوسه های خود کردند.
(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
بادرود فراوان به رهبر کبیر اسلامی ایران و با سلام به رزمندگان غیور اسلام که همه روزه بر پیروزی های خود می افزایند. خداوند در قرآن می فرماید: «نپندارید که شهدا مردگانند بلکه زندگانی هستند ودر نزد خدای خویش روزی می خورند.» ما باید به وصایای شهدای عزیز عمل کنیم زیرا سخنشان وراهشان جز راه انبیا راه دیگری نیست . برادران امام را تنها نگذارید ودر صحنه حضور داشته باشید در نماز جمعه ودعای کمیل شرکت نمایید . ای امت اسلامی ما باید در این جنگ زیاد به دنبال منافع دنیا نباشیم وبه دنیا فکر نکنیم وباید بدانیم که بعد از کربلا نوبت قدس عزیز است ومبارزه با اسرائیل ودیگر ابر قدرتهاست. چون زمان فرا رسد ، شهادت خوبان امت را گلچین می کند.
((روحش شاد وراهش پر رهرو))