شهید رضا آذر آبادی حق

شهید رضا آذر آبادی حق
فرزند: حسن
تاریخ تولد :1341
محل تولد : تبریز
تاریخ ومحل شهادت : 1362 جزیره مجنون (عملیات خیبر)

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
معلم شهید رضا آذر آبادی حق در سال 1341 در محله شهریار «شهید شهری» تبریز چشم به جهان گشود. وی دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شهریار و دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی سپری کرد و سپس به دانشسرای تربیت معلم راه یافت و بعد از اخذ مدرک در روستای «اشتلق سفلی» به تدریس پرداخت. وقتی حضور در جبهه های حق بر علیه دشمن از جانب رهبر کبیر انقلاب اسلامی واجب اعلام شد،بدون هیچ وقفه ای عازم جبهه شد و در عملیات«خیبر» که بارمز «یا رسول ا...(ص) » شروع شده بود ،همراه بابرادرش هم رکاب و همدوش در عرصه ای جانانه به نبرد پرداخت و در این کشاکش مقدس جهاد، شربت شهادت را به کام جان نوشید.

(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با درود وسلام به پیشگاه حضرت مهدی (عج) ونایب بر حقش حضرت امام خمینی.
من این راه را در نهایت آگاهی و کمال آزادی انتخاب کرده ام که برای جلب رضای خداوند تبارک وتعالی صورت گرفته است .پدر ومادر، برادران وخواهران من! بدانید هدف اصلی من وشهیدان اسلام ،حفظ اسلام است.نهایت تلاش ما اعتلای کلمه طیبه ی «لا اله الا ا...» ورسیدن به خداوند است. به خاطر بسپارید که در قبال اسلام همگی مسئولیم و باید این وظیفه الهی را به نحو احسن به پایان برسانیم .
تقاضایی که از شما دارم این است که همیشه حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی باشید ،پشتیبان ولایت فقیه باشید ، سخنان امام عزیز را به دقت گوش داده و به آن عمل کنید ،در اجتماعات مذهبی ، مراسمات دعای کمیل ، راهپیماییها ، نماز جمعه ، مخصوصا نمازهای جماعت شرکت داشته باشید و وحدت اسلامی خودتان را حفظ کنید .ارتباط نزدیکی را با خانواده شهداء اسراء مفقودین وجانبازان داشته باشید .
((روحش شاد وراهش پر رهرو))