شهید علی اکبر سودی

شهید علی اکبر سودی

تاریخ تولد :1342
محل تولد : خوی
تاریخ ومحل شهادت : 19/10/65 شلمچه (عملیات کربلای 5)


(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
شهید علی اکبر سودی در سال 1342 در خانواده ای مذهبی ومومن ومخلص در شهرستان خوی چشم به جهان گشود. در آغاز نوجوانی پدر شریف ومهربانش را از دست داد ومسئولیت مادر رنجیده وخواهران وبرادرانش به دوش او افتاد .در حالی که مسئولیت اداره کردن مغازه پدر مرحومش را به عهده داشت با این وجود تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان با موفقیت به پایان برد.او انسانی مذهبی وبا اخلاص وبا صفا وصمیمی بود، در انجام فرایض شرعی بسیار کوشا بوده ،وقتی که برای نماز در مقابل خداوند متعال می ایستاد انگار که با خداوند ملاقات می کرد ، غرق در معنویت وعشق به خداوند می شد. در دوران انقلاب ازفعالان ومجاهدان صف اول انقلاب بود ودر حفظ انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی مضایقه نمی کرد .اوجهت حفظ میهن اسلامی ودین لباس بسیجی را به تن کرد وبه جبهه ی« کردستان» رفت وبعد از آن به عنوان پاسدار اسلام وانقلاب وارد سپاه پاسداران شد.در اکثر عملیاتها از جمله عملیاتهای «کردستان» ،«والفجر4»،«خیبر»،«بدر»،«والفجر8»،و«کربلای 4»شرکت کرد، تا سرانجام درعملیات کربلای 5 در سال 1365 در سرزمین «شلمچه» پس از مدتها پیکار ونبرد با دشمنان به فیض والای شهادت نائل شد.



(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
با سلام به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) و با سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ودرود وسلام به روح پرفتوح شهدا.
ای برادران من !این را بدانید که این بدن ازآن مانیست وفقط چند روزی در این دنیا هستیم ، چه خوش است در این دنیای فانی هدف واقعی خویش را بشناسیم .
وصیت من به برادران حزب ا... این است که طرفدار وپشتیبان سرسخت ولایت فقیه باشید وحمایت کنید از روحانیت مبارز ومتعهد تحت رهبری امام امت واین را بدانید که اگر سستی در این راه به خرج دهید، سستی در اسلام نموده اید .جوانان عزیز هیچ وقت دست از مبارزه بر ندارید وهمیشه به خاطر اسلام مبارزه را تا آخر ادامه دهید وفرمایشات امام را اجرا کنید. صفوف نماز جماعت را پرکنید ونماز را با شرکت فعالانه خود باشکوه ترنمایید .در تشییع جنازه شهداشرکت کنید که برای انسان یک وظیفه الهی است .از مسئولین استدعا دارم که انتقادهای سازنده ی هم دیگر را قبول کنید وهیچ وقت از یکدیگر ناراحت نشوید واختلاف سلیقه خود را کنار بگذارید.

((روحش شاد وراهش پر رهرو))