شهید ایوب یلدوغی

شهید ایوب یلدوغی
فرزند: اسماعیل
تاریخ تولد :1347
محل تولد : ممقان
تاریخ ومحل شهادت : 28/10/64 جنوب

(( گوشه ای از زندگینامه شهید ))
در مورخه 6 آذر ماه 1347 در محله ای فقیرنشین واقع در روستای ممقان فرزندی بنام ایوب دیده به جهان گشود، فرزندی که آمد تا سرباز راستین امام زمان (عج) گردد. شهید پس از طی دوران کودکی به همراه خانواده اش به تبریز آمد . ایوب از ابتدای نوجوانی علاقه زیادی به هیئت های عزاداری داشت واز کودکی از حضور پدرش استفاده می کردوبه بیشتر مسائل سیاسی ومذهبی آگاهی داشت. او به مدت چند سال در بخش فرهنگی مسجد قائم آل محمد(عج) فعالیت داشت. این شهید بزرگوار اخلاق عجیبی داشت به طوری که همه را بهتر از خود می دانست وسعی می کرد از دیگران بهره مند گردد . ایوب به یادگیری قرآن اهمیت فراوان می داد و برای یادگیری آن به ستاد تبلیغات می رفت وموقعی که قرآن تلاوت می کرد همه از صدای دلنشین او استفاده می کردند. شهید عزیز پس از آغاز جنگ تحمیلی خیلی سعی می کرد به جبهه برود ولی به علت کمی سن موفق نمی شد. بالاخره در مورخه 18/5/64 ، سعادت حضور در مقصد امیدش نصیبش شد وبارها با ترک مدرسه وزندگی بسوی جبهه حرکت کرد .درآخرین دیدارش در جریان دفع پاتک نیروهای عراقی در اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر، بارویی خندان به شهادت رسید.


(( قسمتی از وصیت نامه شهید ))
آری برادران ! جنگ بین اسلام وکفر از اولین روز خلقت ؛چنان که می دانید ما بین هابیل وقابیل در افتاد والبته هابیل مظلوم رفت ولی بر فرزندان حضرت آدم وحوا آموخت که خون مظلوم در زمین خواهد جوشید. وصیت می کنم که در هر حال پیرو قاطع ولایت فقیه باشیدواگر من شهید شدم اسلحه من را در دست گیرید تا دشمن بداند که کار برای خدا دلسردی ندارد. ودر آخر از همه کسانی که آنها را اذیت کردم می خواهم مرا حلال کنند.
«خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار»

((روحش شاد وراهش پر رهرو))